Saturday, December 6, 2008

PILIHANKU...


Haruskah aku kembali
Mengharungi lembaran semalam
Sedang mentari esok tetap kan bersinar
Walaupun aku tetap setia di sini

Untuk apa dikenang sejarah lalu
Kerana mesti diingat kisah pedih itu
Haruskah hati ini setia menantinya di sini
Sedang cintanya berlalu pergi

Kerana terlalu cinta, terlalu kasih
Dan kerana terlalu sayang
Buat hati ini sering dalam kealpaan
Diri ini sering terlupa
Yang hakikatnya dia telah meninggalkanku

Aku insan yang terlalu naif
Terus mempercayai bahawa hatinya tetap milikku
Teus menyimpan harapan yang dia akan kembali
Dan terus merindui senyumannya

Terlupakah aku bahawa dia milik insan lain?
Hati ini cuba menafikan, hati ini cuba menipu
Tapi itulah hakikat yang perlu aku telan
Itulah kebenaran, itulah realitinya

Dia memilih insan lain sebagai teman hidupnya
Dia yang memilih untuk meninggalkan ku
Dia yang memilih untuk melupakan diriku
Dia yang memilih untuk mengecewakan hatiku
Inilah hakikat yang paling pahit untuk kutelan

Walau sepahit mana rasa ini
Namun aku harus akur
Kerana itulah pilihannya....

1 comment:

Miza said...

so,kesimpulan nye disini jgn terlalu berharap. ape yg terjd ada hikmahnye... mungkin hari esok akan lebih baik dr hari2x yg berlalu... ;)